Årsmöte 2020

Datum: lördagen den 9:e maj 2020
Tid: 11:00 - ca. 13:30
Plats: Online - Till följd av utbrottet av Covid-19 har Svalorna Latinamerika beslutat att årsmötet 2020 kommer hållas helt digitalt.

Påverka vårt arbete för mänskliga rättigheter i Latinamerika!

Vårt arbete för jämställdhet och hållbar utveckling har inte gått i karantän. Hur vi tar oss igenom kriser är beroende av hur mycket medmänsklighet vi förmår att visa varandra i en svår tid - också på global nivå. Vår förmåga att ha många bollar i luften samtidigt. Vi måste kunna ha ett långsiktigt perspektiv samtidigt som vi hanterar en akut kris. Du behövs!

För att ha rösträtt på årsmötet

Alla är varmt välkomna att delta vid årsmötet, men för att ha rösträtt ska du vara betalande medlem. Din medlemsavgift för 2020 ska vara inbetalad senast den 6:e maj då röstlängden fastställs. Du hittar information om hur du betalar din medlemsavgift här.

Hur kommer mötet gå till?

Vi kommer använda oss av programmet Zoom (guide skickas ut till anmälda deltagare), som är en videotjänst där alla, eller några, deltagare delar sin video i realtid och kan kommunicera med varandra med en ordförande som styr mötet.

Alla anmälda deltagare får senast torsdag den 7:e maj kl 18:00 en länk till årsmötet med instruktioner och en guide om hur Zoom och mötet kommer fungera. Bekanta dig även gärna med programmet innan mötet för att ha chans att kontakta kansliet för teknisk support.

Under årsmötet kommer även vår landrepresentant i Bolivia, Luis Fernandez, delta från ca 12:00 - 12:30 för att informera om förändringar och resultat inom Svalorna Latinamerikas program i Bolivia under 2019. Föredraget kommer hållas på spanska, men en slutsammanfattning kommer ges på svenska. Mer information om upplägget för årsmötet hittar du i vår dagordning som återfinns bland årsmöteshandlingarna längst ner på denna sida.

Anmäl dig i förväg.

För att få tillgång till Zoom behöver du anmäla ditt deltagande till kansliet.

Anmälan till årsmötet ska göras senast onsdag den 6:e maj via mail till info@svalorna.se

Påverka organisationen - skicka in en motion

Du som är medlem i Svalorna Latinamerika kan påverka organisationen genom att skicka in motioner till årsmötet. Medlemmar kan inkomma med motioner senast söndagen den 2:a maj. Motioner skickas till styrelsen via info@svalorna.se eller via post till:

Svalorna Latinamerika
Tegelviksgatan 40

Årsmöteshandlingar:

Förslag till dagordning

Verksamhetsberättelse 2019

Årsredovisning 2019 med Revisionsberättelse

Uppdragsbeskrivning för valberedningen

Valberedningens förslag till styrelse, revisor och valberedning 2020

Verksamhetsplan med budget 2020

Varmt välkommen till årsmötet!

Stöd oss

Bli månadsgivare

Svalorna Latinamerika

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev