Årsmöte 2020

Datum: lördagen den 9:e maj 2020
Tid: ca. 11:00 - 13:00 (mer exakta tider kommer inom kort)
Plats: Online - Till följd av utbrottet av Covid-19 har Svalorna Latinamerika beslutat att årsmötet 2020 kommer hållas helt digitalt.

Påverka vårt arbete för mänskliga rättigheter i Latinamerika

Vårt arbete för jämställdhet och hållbar utveckling har inte gått i karantän. Hur vi tar oss igenom kriser är beroende av hur mycket medmänsklighet vi förmår att visa varandra i en svår tid - också på global nivå. Vår förmåga att ha många bollar i luften samtidigt. Vi måste kunna ha ett långsiktigt perspektiv samtidigt som vi hanterar en akut kris. Du behövs!

Hur kommer mötet gå till?

Vi kommer använda oss av programmet Zoom (guide skickas ut till anmälda deltagare), som är en videotjänst där alla, eller några, delar sin video i realtid och kan kommunicera med varandra och med en ordförande som styr och delar sin video under hela mötet.

Vad krävs av mig som medlem?

Du behöver ha tillgång till en dator eller laptop med internet, gärna med tillgång till webbkamera och mikrofon, men det är inget krav då du kan lyssna och rösta även utan. Zoom fungerar även i en smartphone, men vi rekomenderar att använda en större skärm.

Anmäl dig i förväg.

För att få tillgång till Zoom behöver du anmäla ditt deltagande till kansliet via e-post: info@svalorna.se eller per telefon: 08-642 16 96

Alla anmälda deltagare får därefter instruktioner och en guide om hur Zoom och mötet kommer fungera. Bekanta dig även gärna med programmet innan mötet för att ha chans att kontakta kansliet för teknisk support om något inte fungerar.

Så gör du för att ha rösträtt på årsmötet

Alla är varmt välkomna att delta vid årsmötet, men för att ha rösträtt ska du vara betalande medlem och din medlemsavgift för 2020 ska vara betalad. Du hittar information om hur du betalar din medlemsavgift här.

Påverka organisationen - skicka in en motion

Du som är medlem i Svalorna Latinamerika kan påverka organisationen genom att skicka in motioner till årsmötet. Medlemmar kan inkomma med motioner senast söndagen den 2:a maj. Motioner skickas till styrelsen via info@svalorna.se eller via post till:

Svalorna Latinamerika
Tegelviksgatan 40

Dagordning och årsmöteshandlingar kommer publiceras inom kort.

Varmt välkommen!

Stöd oss

Bli månadsgivare

Svalorna Latinamerika